Vés al contingut

Trets d’identitat

L’escola IPSI es defineix principalment amb aquests trets d’identitat que s’enuncien a continuació:

Escola catalana

Ens definim com una escola catalana, destacant el valor que concedim a la nostra llengua i l’èmfasi posada en l’expressió oral i escrita del català. A partir de P5, s’inicia de manera progressiva l’aprenentatge de la lectura i escriptura en aquesta llengua, considerant-ho complet quan l’alumne finalitza els seus estudis aquí.

Fomentem el sentiment de pertinença dels alumnes com a ciutadans de Catalunya, amb els seus orígens, història i valors distintius. Celebrant amb importància i solemnitat les festes tradicionals i commemorant els esdeveniments que conformen el nostre patrimoni cultural. Aquesta identitat catalana es complementa amb un profund respecte a la diversitat cultural del nostre entorn.

Escola oberta

Som una escola oberta a tots aquells que creuen en el potencial de tots els alumnes i en la necessitat de proporcionar un ensenyament adaptat a les seves necessitats educatives. Busquem crear condicions favorables per al progrés individual i la satisfacció personal. A través de la nostra tasca, aspirem a formar persones obertes, sensibles, curioses, respectuoses i compromeses amb les necessitats del món que les envolta. Volem que es converteixin en ciutadans d’un món plural i canviant, basat en la cooperació i el diàleg per avançar cap a una societat més justa.

Escola de qualitat

La qualitat de l’IPSI deriva d’un Projecte Educatiu singular amb característiques notables:

  • Un enfocament acadèmic sòlid que promou l’adquisició d’hàbits d’aprenentatge eficaços, habilitats de pensament i autonomia en l’alumne.
  • Un model de formació humana que valora l’autonomia personal, l’exercici responsable de la llibertat i estimula la capacitat de raonar, la recerca de la veritat i el compromís amb la ciència i la cultura.
  • Una educació cultural que fomenta el coneixement, la protecció i l’estima de la nostra cultura, i busca el compromís actiu dels alumnes com a ciutadans d’un món divers.
  • Resultats consolidats en formació acadèmica, humana, social i cultural, reconeguts tant internament com externament.
  • Una experiència consolidada en organització i gestió estratègica, basada en processos, projectes i estructures d’organització ben alineats.