Vés al contingut

Llengües estrangeres a l’escola

Bienvenue! Welcome! Willkommen! a l’espai de llengües estrangeres del web de l’Escola.

Oferim l’aprenentatge de l’anglès, el francès i l’alemany. L’anglès forma part obligatòria del currículum de l’Escola a partir de P3 i fins a 2n de batxillerat i a partir de 1r d’ESO els nostres alumnes poden escollir entre l’alemany o el francès.Tenim com a referent els sis nivells del marc comú europeu per al desplegament de les programacions de les llengües estrangeres:

A1: nivell elementalB1: nivell intermigC1: nivell avançat
A2: nivell pre intermigB2: nivell intermig altC2: nivell d’excel·lència

Metodologia activa i l’equip

El professorat de llengües estrangeres considerem que els nostres alumnes han d’adquirir la capacitat de comunicar-se en la llengua estrangera mitjançant l’experiència, un aprenentatge actiu,  i no només a partir del coneixement teòric; per tant, el mètode es basa en l’execució per part de l’alumne de tasques dins del seu context i les seves experiències quotidianes. L’equip de professorat de llengües estrangers d’IPSI des d’Infantil a BTX està format per nadius i no-nadius. La gran majoria de l’equip són, o nadius, o amb el nivell C2 ja assolit (o en el procés d’assolir-lo).

Anglès

Grups reduïts i hores

De P3 a P5 tenen dues hores per setmana d’anglès i després s’imparteixen 3 hores en tots els nivells fins a 2n de BTX, menys 4t, 5è i 6è de primària i 2n d’ESO on en tenen 4.

Des de 5è de primària i fins a 2n de BTX els grups d’anglès són reduïts perquè el professorat pugui acompanyar l’alumne d’una manera més personal, i per tant efectiva, en el seu esforç cap a la recerca dels seus nous reptes en la comunicació en l’anglès.

Resultats excel·lents

Aquest nombre reduït d’alumnes per classe fa que l’aprenentatge aconsegueixi nivells d’excel·lència segons mostren tots els resultats de les proves de les competències bàsiques en anglès del departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya a 6è d’EP, 4t d’ESO i últimament a la PAU.

Treballant totes les competències bàsiques, equiparem els nostres alumnes amb les eines per anar pujant d’un nivell al següent, agafant confiança i aptituds.

NivellAnglès
A1EP5-6
A2EP6-ESO1
B1ESO2-ESO3
B2ESO4
C1BTX1-BTX2

Anglès a Educació Infantil

Aquest cicle té com objectiu introduir els nens i nenes a la llengua anglesa tot treballant de manera lúdica continguts propis del seu entorn immediat (objectes de la classe, parts del cos, la casa, els transports, el temps, etc.). Tenen sessions de música i anglès amb codocència “Musenglish”.  Es fa servir el moviment, la cançó, la dita, el conte, la dansa i l’acompanyament instrumental.

Anglès a Primària

Aquest cicle té com a objectiu el reconeixement, i el posterior aprofundiment actiu en el vocabulari de l’entorn de l’alumne, la comprensió global i després detallada de textos orals i escrits i una introducció a la producció oral i escrita. Cada curs de EP1 a EP4 treballen amb un novel·la adaptada i a 5è i 6è, a part de tenir accés a un Club de Lectura en línia d’Oxford, també duen a terme diferents escrits per completar un Writing Portfolio. A 6è participen en un intercanvi virtual amb una escola de Brighton, al sud d’Anglaterra.

EP English Halloween     EP corners-role-plays-penfriends

Anglès a l’ESO

L’objectiu en aquesta etapa és la millora de la comprensió global i detallada, el perfeccionament de la producció tant oral com escrita. Els alumnes guanyen confiança en comunicar-se en anglès, llegeixen novel·les adaptades i duen a terme una sèrie d’escrits al seu Writing Portfolio. A cada curs els alumnes escriuen un conte que es pot presentar pel concurs del Roald Dahl Creative Writing Competition.  Al final del cicle (a 4t d’ESO) l’alumne pot presentar-se a l’examen de l’OTE , fins el nivell de B2 del marc comú europeu.

ESO English project   ESO stories in English  The-bee-and-the-wasp

Anglès a Batxillerat

Aquest cicle té com objectiu el domini dels diferents aspectes de la llengua anglesa per tal de comprendre i expressar-se, oralment i per escrit, en la totalitat de les situacions possibles, posant èmfasi en la llengua per a fins específics. Llegim novel·les en versió original, sense adaptació. Seguim treballant a fons l’expressió escrita i practiquem diferents gèneres. Tal com a l’ESO, té lloc el Roald Dahl Creative Writing Competition .  I al final del cicle (a 2n de BTX) l’alumne pot presentar-se a l’examen de l’OTE, per assolir el B2 o fins i tot el nou test de C1 del marc comú europeu (previst per maig 2024).

Resultats sobre l’Oxford Test of English: OTE resultats   

Oxford Test of English (OTE)

 L’Escola IPSI és un centre homologat per dur a terme l’Oxford Test of English (OTE), una prova en línia que acredita el nivell d’anglès dels nostres alumnes. És una prova oficial i reconeguda internacionalment. El test s’ofereix als alumnes a 4t d’ESO i BTX2 i els dona l’acreditació del nivell de B1, B2 o C1 d’expressió i comprensió oral, i expressió i comprensió escrita. Hi ha un examen que arriba fins a B2 i un altre per a C1  per a més informació sobre l’OTE: oteforschools  Oxford Test of English

Diploma Dual ESO-BTX

A l’any 2023, IPSI va afiliar-se al programa del Diploma Dual amb ACADEMICA International Studies. El Diploma Dual és un programa que permet a l’alumne assolir una doble titulació de Batxillerat, per una banda, la d’aquí i per una altra, l’equivalent als Estats Units, l’American High School Certificate. L’estudi d’aquesta doble titulació es pot començar a 2n, 3r o  4t d’ESO i fins i tot a 1r de Batxillerat. Per informació detallada feu click al següent enllaç: eso-btx-dual 

Anglès Extraescolar

A l’any 2019 vam començar un nou projecte d’anglès extraescolars en col·laboració amb l’editorial de la Universitat de Cambridge: el Cambridge After Schools Project.

Les classes representaran una oportunitat perfecta per complementar el que els nostres alumnes han après a l’Escola i anar una mica més enllà! L’èmfasi està en gaudir de l’aprenentatge i la pràctica de la llengua anglesa en un entorn positiu. Per a informació detallada feu click al següent enllaç: Escola d’idiomes  

Alemany

Optativa a 1r, 2n, 3r i 4t d’ESO:

NivellAlemany
A1.2ESO2
B1ESO4

Tres hores setmanals.L’aprenentatge de la llengua alemanya és ràpid, competencial i lligat a la realitat dels països de parla alemanya. Els alumnes aprenen a comunicar-se tant oralment com per escrit des de l’inici de l’etapa, afavorint l’adquisició de les estructures així com fomentant la motivació. Sense deixar de banda l’estudi de les estructures gramaticals i realitzant també una sèrie d’escrits al seu Portfolio, el focus és el domini de la llengua que permeti viure amb èxit situacions comunicatives quotidianes. Així mateix, els alumnes coneixen de primera mà aspectes culturals, geogràfics, literaris o històrics que enriqueixen l’aprenentatge de la llengua.

En acabar l’etapa de l’ESO els alumnes d’alemany poden presentar-se al Certificat oficial del Fit 2 (A2) del Goethe Institut del qual en som Entitat Col.laboradora.

Aquí podeu veure un treball fet a 3r d’ESO: projecte alemany ESO3

i un vídeo d’un projecte a 3r d’ESO: fer galetes Aquí podeu veure un treball fet a 4t d’ESO: projecte alemany ESO4

Enllaç a un article escrit per la nostra professora d’Alemany, Eulàlia Homs, i el seu amor per l’idioma: deutsch-alemany

Francès

Optativa a 1r, 2n, 3r i 4t d’ESO:

NivellFrancès
A1ESO2
A2ESO3
B1ESO4

Tres hores setmanals.
A la matèria optativa de francès, els alumnes comencen de zero a 1r d’ESO i poden acabar a 4t d’ESO amb el nivell B1 del Marc comú europeu de referència per a les llengües estrangeres. Els grups són reduïts, cosa que permet potenciar l’expressió oral i fer un seguiment de prop de la progressió de l’alumnat. L’objectiu és l’assoliment d’una competència bàsica pel que fa a l’expressió i la comprensió de la llengua francesa en situacions reals de comunicació.

Podeu veure un vídeo d’exemple de l’activitat.