Vés al contingut

Música a l’escola

Considerem que la música, ben tractada, educa la sensibilitat, promou l’autosuperació i impulsa l’alumne a esforçar-se per tal d’avançar i millorar el seu nivell.

Sota aquestes premisses, l’Escola ha elaborat un programa que divideix l’ensenyament musical en quatre etapes diferents i complementàries.

Iniciació 1: Educació infantil.

Es treballa la discriminació auditiva, la psicomotricitat i el cant a partir de petites cançons i danses adequades a les edats dels alumnes.

Iniciació 2: 1r, 2n i 3r de primària.

S’inicia als alumnes en la lectura musical, l’audició, els instruments de percussió i el cant coral elemental amb materials adequats a la seva edat.

Instruments. Lectura musical. Cant coral. 4t, 5è i 6è de primària.

Els alumnes, distribuïts en grups partits, treballen, de manera col·lectiva, instruments de corda ( Violí, viola, violoncel i contrabaix) o bé de vent metall (Trompeta o Trombó) i percussió brasilera.

A partir de 5è també es pot fer una iniciació al teclat electrònic.

Objectius principals:

La pràctica musical individualitzada: Malgrat que les classes són col·lectives, hom encoratja l’alumnat a practicar individualment a casa i a tocar davant dels seus companys i aprendre a controlar els possibles nervis.

La perseverança: la pràctica instrumental precisa d’un elevat grau de perseverança en tractar-se d’un exercici de coordinació que requereix un entrenament muscular que troba la seva base en la repetició.Autosuperació: sovint, les dificultats ens poden sobrepassar i cal una bona dosi d’autosuperació per a corregir defectes, desfer el camí iniciat i… tornar a començar!

Conjunt orquestral. ESO.

Els alumnes es distribueixen en dos grups: Corda i Teclat.

Treballen en conjunts instrumentals independents i, quan és possible, uneixen forces en un sol conjunt.

L’objectiu és aconseguir gaudir de la música instrumental executada de forma col·lectiva. Encoratgem l’alumnat a constituir petits conjunts de cambra que tinguin vida pròpia més enllà del conjunt instrumental escolar i a viure la música de manera eminentment pràctica.