Vés al contingut

Educació infantil

Aprenem de forma integral, per créixer en tots els àmbits

Des del primer dia, a l’Ipsi acompanyem l’alumnat en el seu desenvolupament acadèmic, humà, social i cultural. Perquè, per nosaltres, això és l’educació: una formació integral i transversal, que dota a cada infant de les millors eines per al seu creixement en tots els àmbits.

A l’escola, cada dia és una aventura!

Formació acadèmica

A infantil, iniciem el camí cap a l’adquisició i el desenvolupament de totes les competències pròpies de l’etapa, assegurant que cada infant avança en el procés educatiu i adquireix una habilitat bàsica: aprendre a aprendre.

Per fer-ho, treballem en projectes que posen en pràctica la capacitat de raonament, d’organització i de creació, i que, alhora, estimulen el pensament lògic i les habilitats cognitives.A més, l’alumnat també practica l’oralitat, la lectura i l’escriptura, així com aprèn la importància de l’esforç i la constància, i aprofundeix en l’adquisició d’hàbits i rutines.

Com avaluem l’aprenentatge?

Amb l’objectiu de fer un seguiment constant i individual de cada alumne/a, l’avaluació és contínua i global

Això permet detectar les característiques pròpies de l’infant i fer un seguiment rigorós del seu procés: un aspecte clau per assegurar l’assoliment dels objectius i, quan cal, adaptar l’ajuda pedagògica.

Formació humana

L’autoestima, el respecte, la tolerància, la paciència, la col·laboració o el reconeixement d’errors són valors tan importants com qualsevol coneixement acadèmic.

Per això, a l’aula establim les bases perquè l’alumnat creixi en aquests termes, i tot l’equip docent ens mostrem com a referents positius per guiar els infants en l’aprenentatge. 

Com treballem l’educació en valors?

  1. Incloem el treball de l’actitud, els valors i les normes en cada un dels projectes curriculars.
  2. Desenvolupem projectes transversals sobre salut, medi ambient, cooperació…
  3. Potenciem el creixement personal i la integració social amb activitats de dinàmica de grup centrades en el desenvolupament i maduració de cada alumne/a.

Formació social i cultural

Aprofitem els diferents projectes i espais per estimular la convivència responsable i madura, basant-nos sempre en valors com el respecte, la tolerància, l’interès i la participació.

A més, ampliem l’aprenentatge amb el foment de la nostra cultura i la cura del nostre entorn: fem sortides que promouen el respecte pel medi ambient, descobrim la ciutat i els seus voltants, i celebrem les festes tradicionals amb activitats lúdiques, artístiques i gastronòmiques.

Atenció a la diversitat

Disposem de diferents recursos, estratègies i metodologies per atendre la diversitat dins i fora de l’aula.

  • Codocència: incrementem el personal dins l’aula per garantir la millor atenció a l’alumnat. Apliquem les parelles docents en molts àmbits diferents, des de l’anglès i la música, a la psicomotricitat, les matemàtiques, la ciència o la llengua. 
  • Treball per racons: utilitzem els diferents espais de l’aula per generar àrees de treball diverses i dur a terme projectes transversals i multinivell.
  • Recursos per alumnes amb necessitats educatives especials: disposem de materials específics pels infants que ho requereixen, així com desenvolupem plans i estratègies de treball individualitzades.
  • Acompanyament emocional: establim una relació directa i continuada tant amb l’alumnat com amb les famílies, creant vincles de confiança i garantint l’acompanyament total.
  • Seguiment tutorial exhaustiu: fem un control rigorós dels progressos de l’infant en el procés educatiu per assegurar l’assoliment de tots els objectius fixats.
  • Servei d’Orientació Educativa propi: psicòlogues i pedagogues segueixen de prop el creixement de l’alumnat, avaluant el seu progrés i adaptant les dinàmiques al seu ritme de creixement.Coordinació amb serveis externs: treballem conjuntament amb les persones psicopedagogues i/o treballadors/es socials de l’EAP, així com amb els professionals que atenen l’alumnat amb NESE.  L’objectiu és oferir una resposta coordinada a l’infant i a la família, per acompanyar-los sempre en el procés educatiu.

Com organitzem l’etapa?

Som un equip docent sòlid, que garanteix un acompanyament integral i compta amb un servei d’orientació educativa propi. A més, ens coordinem amb professionals externs per atendre les necessitats de l’alumnat i, amb tot, poder formar persones individuals competents, curioses, respectuoses, i amb un futur prometedor.

Coneix les eines que implementem

  • Treball individual: entrenament de les destreses de pensament i habilitats cognitives.
  • Treball grupal: pràctica del treball cooperatiu, aprenentatge basat en jocs i treball per projectes.
  • Robòtica: programa específic per treballar el pensament seqüencial.
  • Espai EXITOC: programa específic d’experimentació i ciència.Entrenament setmanal d’habilitats cognitives.

Coneix els nostres espais

  • Espai de joc simbòlic
  • Taller d’experimentació i ciència
  • Sala de psicomotricitat
  • Biblioteca Ipsi
  • Piscina i instal·lacions esportives pròpies