Servei de Mitja Pensió
El Servei de Mitja Pensió té com a objectius que els alumnes de l’escola:
. Segueixin una alimentació, equilibrada, variada i adequada a les diferents edats.
. Aprenguin a menjar de forma correcta.
. Adquireixin els hàbits higiènics relacionats amb el menjar.
Tot el personal que treballa en aquest servei és personal que depèn directament de l’escola: auxiliars de cuina, cuineres, monitors i professors.
Menús del mes
Menú més en curs - Menú EI, 1r i 2n EP - Menú Derivacions - Informacions i/o modificacions
Pròxims menús:
Menú més vinent - Adaptacions i/o modificacions més vinent
La cuina
Els menús de l’escola faciliten una ingesta saludable, ja que els menús son, equilibrats, variats, agradables i adaptats a les característiques i necessitats dels alumnes.
Es dona prioritats als productes de temporada i s’ajuda a l’alumne a que tasti tot els menjar.
El menjar es fa a la cuina de l’escola, amb personal de l’escola que planifica, elabora i el distribueix en els diferents espais on els alumnes dinen. Es segueixen les freqüències recomanades d’aliments en la programació de menús escolars: primer plat: arròs, pasta, llegums, hortalisses i verdures, segons plats: carns, peix i ou i de postres fruita fresca cada dia, un cop a la setmana es dona iogurt opcional. Les coccions dels segons plats son : forn, guisats, rostits, planxa i fregits, aquest darrers només un per setmana.
En el moment de fer el menjar i fins la distribució del menjar es té present les variants dels menús que s’han de fer tan per al·lèrgies alimentaries, i intoleràncies alimentaris, com també es té present si es presenta algun problema de salut que necessiti una modificació de la dieta.
Planificació de la mitja pensió
El Servei de Mitja Pensió organitza els horaris de menjador, les activitats en l’espai de migdia i el descans dels més petits.
Quan els alumnes acaben les classes del mati, o bé van directament al menjador a dinar, o bé al pati fins a l’hora d'anar al menjador. L’ordre en què ho facin depèn de la distribució dels menjadors. L’estona de dinar és aproximadament d’una hora, ja que inclou rentar-se les mans, passar pel self o seure a taula, dinar tranquil·lament i rentar-se les dents.
L’estona d'esbarjo es fa en els diferents patis de l’escola, on els alumnes juguen lliurement, tot i que periòdicament, amb els alumnes més grans, també s'organitzen jocs de grup i tornejos.
En aquesta estona del migdia, els alumnes són atesos per professors i monitors del Servei.
Què més fem al migdia
A més a més dels dinars de cada dia, es tenen presents els menjars típics i tradicionals del curs de l'any: castanyes i moniatos per la castanyada; escudella i pollastre amb orellanes, prunes i pinyons pel Dinar de Nadal; botifarra d'ou i coca de llardons el Dijous Gras, sardines i bunyols el Dimecres de Cendra; crema cremada per Sant Josep, i el dinar de Festa Major per Sant Jordi.
També s'organitzen dinars especials, en què els alumnes intervenen en la decoració del menjador:
. Dinar intercicles de primària, un àpat en què els alumnes dels sis cursos de l'etapa dinen i juguen junts, i els grans ajuden els petits.
. Dinar de germanor de P4 i P5, en què els alumnes dels diferents grups comparteixen l'àpat.
. Menú votat, els alumnes de tota l’escola, mitjançant el vot, escullen el primer plat, el segon i les postres.
. "Menjar bé", activitat que fan els alumnes de 3r de primària, quan ja mengen el mateix que els adults i saben fer servir correctament els coberts. A l'última sessió de l'activitat es convida a dinar a l'aula dues parelles de pares del grup perquè comprovin què han après.